en
Všechny příspěvky blogu

Jak zaujmout vaše diváky, když nejspíš nedávají pozor

Autor: surface 11. 02. 2025 aktuality e-commerce marketing sociální sítě

Tvoříte obsah, kvalitně, tak jak ostatní říkají že by se to mělo dělat, ale nic z toho?

Lidská pozornost se smrskla a marketéři bojují doslova o vteřiny. Jak v dnešní době zaujmout?

Psycholožka Gloria Mark z University of California, která zkoumá lidskou pozornost už přes dvacet let, zjistila, že průměrně vydržíme sledovat jednu věc na obrazovce jen 47 vteřin. Pro srovnání, v roce 2003 to bylo dvě a půl minuty.

 

Máme nějaké tipy jak na to?

Máme jich pro vás 8!

1. Rychlé upoutání pozornosti

Prvních pár vteřin rozhoduje. Ujistěte se, že divák ihned pochopí, co sleduje, a že ho to zaujme:

  • Použijte pohyb, kontrasty, lidské obličeje, emoce nebo nečekaný prvek.

2. Jasné a včasné umístění značky

Pokud je vaším cílem budování značky, nezapomeňte logo nebo jiné identifikovatelné prvky umístit brzy.

  • Spojte branding s děním: Místo statického loga se zaměřte na jeho propojení
    s příběhem nebo vizuálem.
  • Používejte barvy, tvary nebo předměty, které si lidé spojí s vaší značkou.

3. Příběh, který zaujme

Vyprávění příběhu je jedním z nejefektivnějších způsobů, jak udržet divákovu pozornost:

  • Krátký a úderný děj: Nepřehánějte to s komplikacemi – jasné poselství funguje lépe.
  • Diváci si oblíbí příběhy, ve kterých se najdou nebo které je překvapí.

4. Zábava a překvapení

Lidé milují humor, proč toho nevyužít..

5. Optimalizace pro konkrétní platformy

Různé platformy mají různá pravidla a zvyklosti. Přizpůsobte svůj obsah:

  • Například TikTok nebo Instagram: Dynamické, rychlé klipy s jasnou pointou

6. Konzistentní použití symbolů

Konzistence pomáhá vytvořit spojení mezi divákem a značkou:

  • Vizuální styl: Používejte podobné barvy, fonty a grafiku napříč kampaněmi.

7. Testování

Data jsou váš nejlepší pomocník. Testujte, co funguje, a přizpůsobujte obsah:

  • Heatmapy: Sledujte, kam diváci směřují svůj pohled.
  • A/B testování: Vyzkoušejte různé verze kampaně a sledujte, která má větší úspěch.

8. Výzva k akci (CTA)

I když jde hlavně o zaujetí, nezapomeňte divákovi naznačit, co má dělat dál. Krátká, jasná a vizuálně přitažlivá výzva k akci (například „Podívejte se hned“, „Kupte nyní“ nebo „Sledujte další“) může prodloužit jejich zapojení.

I když neexistuje univerzální recept na to, jak diváky rychle zaujmout a zároveň předat sdělení i značku, je důležité držet se jedné zásady – konzistence.

Sdílet příspěvek

Další články

Všechny příspěvky

Máte zájem o naše služby?

Ozvěte se nám, rádi navrhneme řešení na míru i pro Vás!